Forum PDM R/C-Polish Drift Maniacs R/C Strona Główna

Dyfer
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PDM R/C-Polish Drift Maniacs R/C Strona Główna -> PRZENOSIMY SIE!! www.pdmrc.yoyo.pl
Autor Wiadomość
Jakub Jabłoński




Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:44, 05 Sty 2008    Temat postu: Dyfer

Drifting to styl jazdy do którego potrzebny jest jednakowy napęd dwóch kół najczęściej tylnych. W tym wypadku mechanizm różnicowy staje się zbędny
Ale co zrobic gdy nasz samochód nie jest wyposażony w szperę którą moglibyśmy bardzo mocno "spiąć"
Pozostaje nam wtedy zaspawa seryjny dyfer (w przypaku modeli RC dobrym rozwiązaniem jest bardzo gorący klej silikonowy w pistolecie)
Robi się to za pomocą specjalnego agregatu spawalniczego stąd zręczna nazwa "ELEKTROSZPERA" (samochody 1:1)
W naszym przypadku byłaby to "SILIKONOSZPERA"
Jak wykona takowy dyferencjał??

Wyciagamy stary dyferencjał (jeżeli model ma też służyć w normalnej jeździe trzeba kupic nowy dyferencjał) i dokładnie odłuszczamy jego wnętrze tak aby na zębatkach nie było smaru.
Składamy cały dyferecjał nie montując górnej zębatki i dekla mechanizmu różnicowego bardzo mocno rozgrzewamy pistolet z klejem. Gdy klej bedzie się zrobi się bardzo żadki wlewamy klej przykladamy górną zębatke i nakładamy deklel. Gotowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KBT




Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: starachowice

PostWysłany: Nie 21:31, 06 Sty 2008    Temat postu:

Witam, Dobry pomysł, ale jesli ktos chce miec saochod do drriftu i toru, to nie uplaca sie zaklejac dyfra, moze ktos ma inny pomysl aby zablokowac dyfer "odwracalnie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gizmo
Administrator



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:35, 06 Sty 2008    Temat postu:

Plastelina?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pancypis




Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Zabrza

PostWysłany: Nie 22:27, 06 Sty 2008    Temat postu:

klej na gorąco Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakub Jabłoński




Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:28, 06 Sty 2008    Temat postu:

klej można zawsze wydłubac bo on się robi twardy ale sie łatwo odklei od zębatek a plastelina to się może rozjechac przy mocniejszym obciazeniu i bedzie kicha Smile
BLOKOWANIE KLEJEM NA GORĄCO JEST ODWRACALNE Smile


Ostatnio zmieniony przez Jakub Jabłoński dnia Nie 22:33, 06 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
QBA




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 0:58, 07 Sty 2008    Temat postu:

Ja znam jeszcze inny sposób np do TT-01

Z wężyka modelarskiego do paliwa wycinamy 2mm krążki, a następnie nakładamy je na...



działa to tak ze dyfer pracyje normalnie podczas jazdy a blokuje sie wtedy gdy zaczyna pracowac ukł.róznicowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Haheć




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 20:18, 07 Lut 2008    Temat postu:

a ja w mojej TL-ce zablokowałem dyfer w ten sposób że do środka między zębatki napakowałem twardego papieru, a jak tylko chce to go wyjmuje i moge normalnie poeździć, jak kiedyś zakleiłem klejem na gorąco to sie poprostu zmielił, a jak mam teraz papier to tak mocno trzyma że jak pierwszy raz poszedłem driftować to pękła mi półośka z tyłu. Teraz mam już kardana ze stali i jest OK Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtastaba




Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 23:27, 07 Lut 2008    Temat postu:

Nie rozumiem działania tego przerobionego dyfra QBY...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MasnyM




Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz kuj-pom

PostWysłany: Pią 12:39, 08 Lut 2008    Temat postu:

Tak najlepszym rozwiązaniem jest albo twardy papier włożony między zębatki w dyfrze albo taśma izolacyjna pozwijana w kuli i tak samo włożona między zębatki trzyma pewnie i się nie luzuje i bardzo łatwo wszystko wyjąć a z klejem na gorąco jest problem i polecem te 2 sposoby co wymieniłem jak i mój poprzednik Smile pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
QBA




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 19:53, 08 Lut 2008    Temat postu:

wojtastaba napisał:
Nie rozumiem działania tego przerobionego dyfra QBY...


On po prostu przy dużym oporze odblokowuje sie i kręci sie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtastaba




Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 23:26, 08 Lut 2008    Temat postu:

Aha oki dzięks Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Haheć




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 23:46, 08 Lut 2008    Temat postu:

jak będe miał jutro troszeczke czasu to moge zrobic fotke mojego dyferka, dla tych co chcą to "zobaczyć" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drinek




Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA

PostWysłany: Sob 17:36, 09 Lut 2008    Temat postu:

Oj nie ma to ja dyfer kulowy wystarczy skręcić go porządnie i po sprawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakub Jabłoński




Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:18, 10 Lut 2008    Temat postu:

dokładnie i wtedy możemy sobie regulować poziom spięcia zależnie od preferencji kierowcy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sheki173




Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:06, 10 Lut 2008    Temat postu:

ja tam swojego kulowego dla pewnosci zalalem jeszcze klejem nie lubie luzu na tyle za to na przodzie od jakiegos czasu preferuje jeden kierunek;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PDM R/C-Polish Drift Maniacs R/C Strona Główna -> PRZENOSIMY SIE!! www.pdmrc.yoyo.pl Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin