Forum PDM R/C-Polish Drift Maniacs R/C Strona Główna

Nitro

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PDM R/C-Polish Drift Maniacs R/C Strona Główna -> PRZENOSIMY SIE!! www.pdmrc.yoyo.pl
Autor Wiadomość
QBA




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 1:55, 09 Gru 2007    Temat postu: Nitro

często jest tak, ze w czasie driftu brakuje nam mocy by zerwać model. Ten patent pozwala na dodatkowe zgromadzenie energii która możemy wykorzystać właśnie do tego.

Kupujemy w sklepie elektronicznym kondensator o parametrach np:
4700uF, 25v. Powinien działać w zakresie 10v-24v bez problemu. Nie powinniście przekraczać pojemności 10000uF ponieważ czas naładowanie kondensatora zwiększy sie i znowu zacznie brakować mocy.
Można również podłączyć 2 kondensatory, wybór należy do was, musicie popróbować jakie parametry odpowiadają wam najbardziej.


1. Jak podłączyć

[link widoczny dla zalogowanych]

2. Jak to wygląda po tuningu optycznym Smile

[link widoczny dla zalogowanych](1).jpg

3.Obrazek

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez QBA dnia Nie 10:32, 09 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DJ




Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żory

PostWysłany: Nie 10:19, 09 Gru 2007    Temat postu:

hehe musze spróbować a na kondesator nakleje naklejke nos :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ark




Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kozienice

PostWysłany: Nie 11:10, 09 Gru 2007    Temat postu:

Witam, ten patent z kondensatorem to ściema, robi takie i iskry na wirniku, ze po godzinie jazdy wirnik był do wymiany, sprawdzałem to jakeś półtora roku temu. Nie polecam nikomu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drinek




Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA

PostWysłany: Nie 12:05, 09 Gru 2007    Temat postu:

Taki Patent ok ale nie do silników szczotkowym

ale nie sądzę aby cos to w ogóle dało

może jedynie doprowadzić do rozładowania pakietu w momencie gdy zapomnimy go odłączyć a wyłączymy regiel.

A podczas jazdy do szybszego zużywania się akumulatora

Jeśli komuś brakuje mocy to ja polecam zmienić silnik

A jak to nic pomoże to zainwestować w pakiety li-po
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DJ




Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żory

PostWysłany: Nie 15:43, 09 Gru 2007    Temat postu:

hehe użyje kondystatora dla zrobienia N2O Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
QBA




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 2:48, 05 Sty 2008    Temat postu:

Ale to działa, nie rozładowuje baterii bo jak? za mała pojemność kondensatora i pakiet zawsze odpina sie po jeździe tak każdy mi mówi więc też luz. Poza tym schemat jest na sil szczotkowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MasnyM




Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz kuj-pom

PostWysłany: Sob 11:51, 05 Sty 2008    Temat postu:

a na tym schemacie nie za bardzo jest wyjasnione gdzie to podłączć
czy przed reglem równo z baterią czy za reglem gdzie jest wysyłany prąd z niego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drinek




Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA

PostWysłany: Sob 14:28, 05 Sty 2008    Temat postu:

Podłącza się go równolegle z pakietem.
Podłączenie za regulatorem mija się kompletnie z celem całego przedsięwzięcia bo to przecież my mamy regulatorem sterując wybierać momenty w których to Silnik ma dostać więcej mocy ale z tego co zaobserwowałem to taki kondensator ma za mała pojemność aby silnik choć na 1 sekundy otrzymał większą dawkę mocy.

PS

Tak z własnej ciekawości przeprowadziłem w domowych warunkach kilka pomiarów

Miałem do dyspozycji
Zasilanie 7,4 z ładowarki pulsar 2
Woltomierz
Kondensator o pojemności 6600uF
2 diody które stanowiły obciążenie około 0.04Ampera
Oraz stoper aby dokonać pomiaru jak szybko 2 diody rozładują kondensator

Podłączając układ oraz obciążenie podobnie jak to jest zaprezentowane w modelu i dokonując pomiaru.

Otrzymałem następujące wyniki:
Po odłączeniu zasilania napięcie na kondensatorze spadło do 5,4v w ciągu około 1,5s
A co za tym idzie prąd 0.04ampera rozładował go w czasie 1,5s

Przeliczając to na prąd jaki pobiera silnik w modeli czyli na przykładzie Saturna jest to do 15amper prąd chwilowy czyli taki o który nam chodzi jako nitro okazało się iż czar rozładowania kontestatora takim silnikiem wynosi 0.004s

Wnioski taki krótki czas jak 0.004s jest nie zauważalny dla człowieka
W wyliczeniach nie brałem pod uwagę obciążenia jakie stwarza regulator odbiornik i Serwo
A w momencie gdy byśmy je wykluczyli z dalszych obliczeń to aby nasz silnik miał kopa choć prze 0.8s to musieli byśmy założyć do modelu jako nitro kondensator o pojemności 1320000uF a takowy raczej nie istnieje a jeśli tak to ma gabaryty na tyle duże by się nie zmieścić do naszego modeli

Tak czy siak nitro do bani


Ostatnio zmieniony przez drinek dnia Nie 0:21, 06 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
QBA




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 1:38, 07 Sty 2008    Temat postu:

Podłączamy przed reglem, no nie wiem, ja tam lekki efekt odczułem. Może to tylko nastawienie, ale trochę ludzi to stosuje,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakub Jabłoński




Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:21, 07 Sty 2008    Temat postu:

Jest to czemuś potrzebne Novak w GTS'ach GTX'ach i GTB montuje seryjnie kondensatory więc jednak coś to daje xD :wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drinek




Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA

PostWysłany: Pon 18:25, 07 Sty 2008    Temat postu:

A chciałbym zauważyć że większość regulatorów z wymuszonym chłodzeniem na seryjnie kondensator po to aby wentylator podczas pracy silnika na wysokich obrotach pracował w miarę równo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakub Jabłoński




Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:29, 07 Sty 2008    Temat postu:

Ale ani GTS ani GTX nie mają wiatraczków a jescze na przykład regulator Kopropo VFS czyli popularny Hara (HB) i Volac (Tamiya)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drinek




Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KONIN - HPI, HOT BODIES, LRP, EDIT, SANWA

PostWysłany: Pon 18:37, 07 Sty 2008    Temat postu:

ok zgadza się choć jak dla mnie taki kondensator ma bardziej na celu zmniejszać wahania napięcie na odbiorniku i zmniejszać zakłócenia wywołane skokami napięcia niż dawać extra moc silnikowi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakub Jabłoński




Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:43, 07 Sty 2008    Temat postu:

Drinek w stu procentach masz racje ja się przesiadłem z regla bez kondensatora i dolożyłem kondensator i nie poczułem żadnej różnicy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum PDM R/C-Polish Drift Maniacs R/C Strona Główna -> PRZENOSIMY SIE!! www.pdmrc.yoyo.pl Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin